Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/21
Τίτλος: Της αγάπης αίματα
Χρονολογία: 1964
Επίπεδο εγγραφής: Έργο ολοκληρωμένο
Εξειδίκευση τύπου: Έντεχνο
Δημιουργός: Θεοδωράκης, Μίκης
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Ελύτης, Οδυσσέας
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Περιγραφή: Δίσκος: Το Άξιον Εστί, Πρώτος ερμηνευτής: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Λέξεις κλειδιά: άξιον
εστί
Ελλάδα
πατρίδα
Παναγία
αγάπη
αίμα
αμαρτία
άνθρωπος
μητέρα
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Μουσικό Γυμνάσιο
Α' Γυμνασίου
Β' Γυμνασίου
Γ' Γυμνασίου
Α' Λυκείου
Β' Λυκείου
Γ' Λυκείου
Γενικό Μουσικό Λύκειο
Τόπος δημιουργίας: Ελλάδα
Τονικότητα: Ελάσσονα
Εκδήλωση/Γεγονός: 17η Νοεμβρίου
28η Οκτωβρίου
Επιδιωκόμενο κοινό: Νεολαία, γενικά
Μουσικό μέτρο: 6/8 (3+3)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν
Φωνητική έκταση: Οκτάβα
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Αισθητική καλλιέργεια.
Προσωπική έκφραση.
Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
Ανάπυξη της ομαδικότητας και της συνεργασίας.
Έκφραση συναισθημάτων και προσωπικών προτιμήσεων.
Προαγωγή-ενίσχυση της αυτοπεποίθησης.
Μουσικοί στόχοι: Μέτρο 6/8.Τονισμοί στο μέτρο.
Εκφραστικά μουσικά μέσα.
Μελοποιημένη ποίηση.
Εκφραστική χρήση της φωνής.
Μουσική ανάγνωση.
Ιδέες διδασκαλίας: Αναφορά στους δημιουργούς του τραγουδιού (Ελύτης, Θεοδωράκης) και στο έργο «Άξιον Εστί». Αναφορά στη διάκριση του ποιητή με το βραβείο Νόμπελ.
Ακρόαση του τραγουδιού μέσω CD και παρατηρήσεις από τους μαθητές σχετικά με την ενορχήστρωση, το ύφος και τα εκφραστικά του στοιχεία.
Ανάγνωση/απαγγελία των στίχων του ποιήματος και συζήτηση για το νόημά του (η μοίρα της Ελλάδας, η μοίρα του ανθρώπου, το θηλυκό στοιχείο μέσα από το τρίπτυχο μητέρα-Παναγία-πατρίδα, το φως της αγάπης).
Εκμάθηση του τραγουδιού και εκφραστική εκτέλεση που θα συμφωνηθεί μετά από συζήτηση.
Εξοικείωση με το μέτρο 6/8 ( 3+3). Τονισμοί ισχυρών και ασθενών μερών του μέτρου με ηχηρές κινήσεις.
Εκτέλεση του τραγουδιού σε μελωδικό όργανο, από αυτί και/ή από παρτιτούρα.
Συνοδεία του τραγουδιού από μαθητές σε πιάνο, κιθάρα, ακορντεόν κ.α.
Γνωριμία με τα κολάζ του Οδυσσέα Ελύτη: παρατήρηση και σχολιασμός των συνθέσεων, των μορφών, των εικόνων, των υλικών και των θεμάτων. Έκφραση από τους μαθητές των προτιμήσεών τους. ελεύθερη έκφραση των προτιμήσεων των μαθητών
Δημιουργία κολάζ από τους μαθητές με θέμα τους στίχους του τραγουδιού: οι μαθητές, σε ομάδες 3-6 ατόμων, συζητούν τις ιδέες τους, αποφασίζουν για το περιεχόμενο του κολάζ, αναζητούν υλικό και συμφωνούν για την τελική σύνθεση.
Διαθεματικές έννοιες: Συμβολισμός (σε διάφορες μορφές τέχνης)
Συνεργασία
Σχετιζόμενα μαθήματα: Εικαστικά
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Tis agapis aimata.musΑρχείο Finale46.01 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Tis agapis aimata.xmlΑρχείο .xml139.54 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Tis agapis aimata.msczΑρχείο Musescore29.94 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Tis agapis aimata.mp3Αρχείο ήχου2.72 MBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Tis agapis aimata.pdfΑρχείο pdf326.88 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε