Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/22
Τίτλος: Η ηχώ
Χρονολογία: 2007
Επίπεδο εγγραφής: Έργο ολοκληρωμένο
Εξειδίκευση τύπου: Παιδικό
Δημιουργός: Κοκκίδου, Μαίη
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Κοκκίδου, Μαίη
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Περιγραφή: Από το βιβλίο της Μαίης Κοκκίδου "28 λίγο παιχνιδιάρικα ποιήματα". Εκδόσεις Ωρίων, 2007.
Λέξεις κλειδιά: ηχώ
φωνή
βουνό
αντίλαλος
αυτί
λέξη
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Προσχολική Αγωγή
Τόπος δημιουργίας: Ελλάδα
Τονικότητα: Ελάσσονα
Επιδιωκόμενο κοινό: Στοιχειώδους εκπαίδευσης, ηλικίες 5-10
Μουσικό μέτρο: 4/4 (τέσσερα τέταρτα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Για ν' ακούσεις την ηχώ πήγαινε σ' ένα βουνό
Φωνητική έκταση: Οκτάβα
Μουσική εκτέλεση: Φωνητική μουσική
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Ανάπτυξη φιλερευνητικής διάθεσης.
Συγκέντρωση και προσοχή.
Έλεγχος της κίνησης.
Μεταφορά της γνώσης.
Μουσικοί στόχοι: Έλεγχος της φωνής.
Εκμάθηση 4/σημου ρυθμού.
Ανάγνωση και γραφή του μισού παρεστιγμένου.
Αρπίσματα.
Σύμβολα δυναμικής (f και p).
Ενεργητική ακρόαση.
Εισαγωγή στον ήχο και το φαινόμενο της ηχούς.
Γραφική παράσταση.
Ιδέες διδασκαλίας: Φωνητικές ασκήσεις (π.χ., ι-ε-α-ο-ου) στην ίδια νότα.
Εκτέλεση του τραγουδιού με διαφοροποίηση στην ένταση -πρώτα f και έπειτα p- στις λέξεις της ηχούς («μακρινό» κ.ά.).
Συζήτηση για το φαινόμενο της ηχούς και παραλληλισμός με την κίνηση μιας μπάλας που χτυπά σε έναν τοίχο και διανύει μία μικρότερη απόσταση στην επιστροφή της. Φωνητικοί πειραματισμοί, αν υπάρχει δυνατότητα, σε άδεια δωμάτια ή κάτω από σκάλες.
Συζήτηση για τη διάδοση του ήχου μέσω ηχητικών κυμάτων. Αναφορά σε όρους όπως: ήχος, χαρακτηριστικά του ήχου (ένταση, διάρκεια, χροιά, τονικό ύψος), θόρυβος, ηχορύπανση, ακρόαση, αυτί, κλπ.).
Παιχνίδια ηχούς: επανάληψη απλών μελωδικών ή ρυθμικών φράσεων με μικρότερη ένταση. Γνωριμία με τα σύμβολα f και p.
Υπαγόρευση ήχων (dict?e) με διαφορές στη διάρκεια και την ένταση και αποτύπωση αυτών με γραφική αναπαράσταση.
Απόδοση αρπισμάτων με τη φωνή και σε μελωδικά όργανα.
Γνωριμία με το μισό παρεστιγμένο. Βιωματική αίσθηση της διάρκειας του μισού παρεστιγμένου μέσα από κίνηση στο χώρο. Γραφή και ανάγνωση φράσεων που εμπεριέχουν μισό παρεστιγμένο.
Ακρόαση επιλεγμένων μουσικών αποσπασμάτων στα οποία υπάρχουν μελωδικές ακολουθίες πρώτα f και με επανάληψη σε p (π.χ., «Άνοιξη» από τις «Τέσσερις εποχές» του Βιβάλντι, το prelude από το έργο Cello suite 6 του Γ.Σ. Μπαχ).
Διαθεματικές έννοιες: Ήχος
Συμμετρία
Συμβολισμός
Σχετιζόμενα μαθήματα: Μελέτη περιβάλλοντος
Φυσική αγωγή
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
I echo.xmlΑρχείο .xml15.46 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
I echo.musΑρχείο Finale41.44 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
I echo.msczΑρχείο Musescore12.76 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
I echo.pdfΑρχείο .pdf27.63 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
I echo.mp3Αρχείο ήχου125.22 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε