Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/29
Τίτλος: Η τράτα μας
Εναλλακτικός τίτλος: Η τράτα μας η κουρελού
Χρονολογία: 1900
Επίπεδο εγγραφής: Έργο ολοκληρωμένο
Εξειδίκευση τύπου: Παραδοσιακό
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Ανώνυμο
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Λέξεις κλειδιά: βάρκα
τράτα
κουρελού
πανιά
εβίρα
σπίτι
μάνα
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Προσχολική Αγωγή
Νηπιαγωγείο
Τόπος δημιουργίας: Δωδεκάνησα
Τονικότητα: Μείζονα
Μουσικό μέτρο: 4/4 (τέσσερα τέταρτα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Η τράτα μας η κουρελού, η χιλιομπαλωμένη
Φωνητική έκταση: Έβδομη μικρή
Μουσική εκτέλεση: Φωνητική μουσική
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Ανάδυση της γνώσης.
Δεξιότητες παρατήρησης.
Προσωπική έκφραση.
Καλλιέργεια της δημιουργικότητας.
Εξοικείωση με άλλες μορφές τέχνης.
Αισθητική απόλαυση μέσα από καλλιτεχνικές εμπειρίες.
Μουσικοί στόχοι: Κλίμακα Ρε ελάσσονα.
Ελλιπές μέτρο.
Ανιούσα βηματική κίνηση στη Ρε ελάσσονα.
Παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια του Αιγαίου.
Νησιώτικη ζυγιά.
Ενεργητική ακρόαση.
Ιδέες διδασκαλίας: Εκτέλεση του τραγουδιού και συνοδεία με μελωδικά ostinati.
Ρυθμική συνοδεία σε 4/4 με τονισμό πρώτα στους ισχυρούς και μετά στους ασθενείς χρόνους.
Γνωριμία με το ελλιπές μέτρο. Εντοπισμός από τους μαθητές και άλλων τραγουδιών που ξεκινούν με ελλιπές μέτρο.
Υποθέσεις από τους μαθητές για το νόημα της λέξης «εβίρα» (από το βίρα = τράβα).
Συζήτηση για το νησιώτικο χαρακτήρα του τραγουδιού. Γνωριμία με νησιώτικους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς (συρτός, μπάλος, ικαριώτικος, σούστα κ.ά.) μέσα από οπτικοακουστικό υλικό. Παρατήρηση των παραδοσιακών ενδυμασιών. Γνωριμία με μουσικά όργανα της νησιώτικης μουσικής παράδοσης (π.χ., παραδοσιακό βιολί, άσκαυλος, λαούτο, σαντούρι) και με τη νησιώτικη ζυγιά (βιολί, λαούτο).
Αυτοσχεδιασμοί χορευτικών φιγούρων είτε σε κύκλο είτε σε ζευγάρια, αντικριστά. Δημιουργία απλής χορογραφίας.
Εκμάθηση της μελωδίας της επωδού (εβίρα μια κ.λπ.) στο μεταλλόφωνο ή σε άλλο μελωδικό όργανο.
Επαφή με έργα Ελλήνων ζωγράφων με θέμα τη βάρκα (Νικηφόρος Λύτρας, Σπύρος Βασιλείου, Κωνσταντίνος Βολανάκης, Ιωάννης Αλταμούρας). Παρατήρηση και περιγραφή των έργων. Έκφραση προσωπικών προτιμήσεων. Σύνδεση με το περιεχόμενο του τραγουδιού.
Ακρόαση των τραγουδιών «Βάρκα γιαλό» του Βασίλη Τσιτσάνη και «Ξεκινά μια ψαροπούλα» του Μπαγιαντέρα. Σύγκριση αυτών των τραγουδιών με την «Τράτα μας».
Διαθεματικές έννοιες: Σύγκριση
Πολιτισμός
Αλληλεπίδραση (ανάμεσα στις τέχνες)
Σχετιζόμενα μαθήματα: Εικαστικά
Μελέτη περιβάλλοντος
Φυσική αγωγή
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
I trata mas.musΑρχείο FInale43.71 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
I trata mas.msczΑρχείο Musescore16.84 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
I trata mas.pdfΑρχείο .pdf28.95 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
I trata mas.xmlΑρχείο .xml28.07 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
I trata mas.mp3Αρχείο ήχου628.49 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε