Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/32
Τίτλος: Τα ρολόγια
Επίπεδο εγγραφής: Έργο ολοκληρωμένο
Γλώσσα: Ελληνικά
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Περιγραφή: Γερμανική μελωδία
Λέξεις κλειδιά: καμπάνα
ξυπνητήρι
νταν
ρολόι
τικ-τακ
Σημειώσεις: Απόδοση στα ελληνικά: Παυλίνα Καραδήμου-Λιάτσου
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Προσχολική Αγωγή
Νηπιαγωγείο
Α' Δημοτικού
Β' Δημοτικού
Τόπος δημιουργίας: Γερμανία
Τονικότητα: Μείζονα
Σημειώσεις: Απόδοση στα ελληνικά: Παυλίνα Καραδήμου-Λιάτσου
Μουσικό μέτρο: 4/4 (Τέσσερα τέταρτα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Το ρολόι του τοίχου τικ τακ
Φωνητική έκταση: Οκτάβα
Μουσική εκτέλεση: Φωνητική μουσική
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Ανάπτυξη της προσοχής και της συγκέντρωσης.
Αίσθηση ομαδικότητας και ανάπτυξη συντονισμού.
Ανάπτυξη της εμπιστοσύνης.
Ικανότητα αυτοαξιολόγησης.
Μουσικοί στόχοι: Κλίμακα Ντο μείζονα.
Μέτρο 4/4.
Ρυθμικές αξίες ολόκληρου, μισού, τέταρτου και ογδόου.
Ρυθμικά μοτίβα.
Διάστημα τρίτης μεγάλης, τετάρτης καθαρής, πέμπτης καθαρής, οκτάβας.
Ανάγνωση παρτιτούρας.
Ακρόαση και αξιολόγηση εκτέλεσης.
Συνειδητοποίηση του πλούτου των ακουστικών ερεθισμάτων στο περιβάλλον μας.
Εισαγωγή στην έννοια της περιοδικότητας του ήχου.
Εισαγωγή στην ακουστική οικολογία.
Ιδέες διδασκαλίας: Διδασκαλία του τραγουδιού με συνοδεία κινήσεων (κρουστά σώματος) για κάθε ρολόι.
Ρυθμικές ασκήσεις με τα βασικά μοτίβα (τα-τα, τι-τι-τι-τι, τα-α, τα-α-α-α): συνοδεία τραγουδιών, περπατήματα στο χώρο, ταίριασμα των μοτίβων σε λέξεις. Παρουσίαση των ρυθμικών μοτίβων σε καρτέλες ίσου μεγέθους με σκοπό να κατανοήσουν οι μαθητές την χρονική τους ισοδυναμία.
Ανάγνωση και γραφή των ρυθμικών μοτίβων.
Τραγούδι στον κύκλο με βήματα κρατώντας σωστά τις αξίες στο τραγούδι.
Χωρισμός των παιδιών σε τέσσερις ομάδες: μία ομάδα ξεκινά παίζοντας ένα διαφορετικό μοτίβο και στη συνέχεια προστίθεται και η δεύτερη ομάδα κ.ο.κ. Στο τέλος, παίζουν όλες οι ομάδες μαζί και προσπαθούν να συγχρονιστούν. Ηχογράφηση της προσπάθειας των παιδιών, ακρόαση του ηχογραφημένου αποτελέσματος, σχόλια και αξιολόγηση.
Εκμάθηση ρυθμικών αξιών ολόκληρων, μισών, τετάρτων και ογδόων μέσω του τραγουδιού. Γραφή και ανάγνωση των ρυθμικών αξιών.
Εκτέλεση του τραγουδιού από την παρτιτούρα.
Φωνητική απόδοση της Ντο μείζονας κλίμακας, με τις νότες σε διάφορες αξίες.
Δημιουργία μιας γραφικής παρτιτούρας όπου απεικονίζονται οι χρονικές αξίες με τα αντίστοιχα ρολόγια (εργασία σε ομάδες).
Συζήτηση για ήχους που μπορεί να ακούγονται με περιοδικό ρυθμό στο περιβάλλον (π.χ., η βρύση που στάζει, το τζιτζίκι, το τρένο, ο ήχος του τηλεφώνου, τα κύματα, η αναπνοή μας, κ.τ.λ.). Επέκταση της συζήτησης και σε άλλες περιπτώσεις περιοδικότητας (π.χ., μέρα και νύχτα, εποχές, χοροί, κεντήματα, λαϊκή τέχνη).
Εντοπισμός και διάκριση ήχων στους χώρους του σχολείου (αίθουσα, αυλή, διάδρομοι) με ή χωρίς κλειστά μάτια (εισαγωγή στην Ακουστική Οικολογία).
Διαθεματικές έννοιες: Χρόνος
Περιοδικότητα
Σχετιζόμενα μαθήματα: Μαθηματικά
Μελέτη περιβάλλοντος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Rologia.musΑρχείο Finale44.14 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Rologia.msczΑρχείο Musescore12.73 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Rologia.pdfΑρχείο .pdf26.9 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
Rologia.xmlΑρχείο .xml28.96 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Rologia.mp3Αρχείο ήχου271.34 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε