Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/379
Τίτλος: Blowin' in the wind
Χρονολογία: 1963
Δημιουργός: Ντίλαν, Μπομπ (Dylan, Bob)
Γλώσσα: Αγγλικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Ντίλαν, Μπομπ (Dylan, Bob)
Περιγραφή: Άλμπουμ «The Freewheelin' Bob Dylan»
Λέξεις κλειδιά: ζωή
ερώτημα
απάντηση
χρόνος
άνθρωπος
άνεμος
wind
question
answer
man
Τόπος δημιουργίας: Η.Π.Α.
Τονικότητα: Μείζονα
Μουσικό μέτρο: 4/4 (τέσσερα τέταρτα)
Πρώτες λέξεις: How many roads must a man walk down
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Αίσθημα ευχαρίστησης μέσω του τραγουδιού.
Καλλιέργεια της δημιουργικότητας.
Συνεργασία και ανάπτυξη του αισθήματος της συλλογικότητας.
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και κοινωνικής συνείδησης.
Μουσικοί στόχοι: Μέτρο 4/4.
Κλίμακα Ντο μείζονα.
Σύξευξη διαρκείας.
Μουσική δημιουργία.
Φόρμα ΑΒ
Τραγουδοποιός
Ο ρόλος του τραγουδιού ως μέσο για την αφύπνιση της κοινωνικής συνείδησης.
Ιδέες διδασκαλίας: Αναφορά στον τραγουδοποιό Μπομπ Ντίλαν: βιογραφικά στοιχεία με έμφαση στις ιδέες του και τις προσωπικές του αναζητήσεις.
Διάκριση της έννοιας και του ρόλου του τραγουδοποιού σε σύγκριση με το ρόλο του συνθέτη, του στιχουργού και του εκτελεστή τραγουδιών.
Μετάφραση των στίχων από τους μαθητές με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού.
Εκτέλεση του τραγουδιού με συνοδεία κιθάρας από τον εκπαιδευτικό ή από έναν μαθητή που έχει τις ανάλογες ικανότητες. Συνοδεία με clapping στο μέτρο 4/4.
Απόδοση του τραγουδιού με ποικιλία στη δυναμική.
Χωρισμός των μαθητών σε δυο ομάδες: η πρώτη ομάδα τραγουδά το θέμα Α (How many roads...are banned) και η δεύτερη ομάδα το ρεφρέν (the answer...in the wind).
Συζήτηση για το περιεχόμενο των στίχων με πυρήνα τις έννοιες της διαμαρτυρίας στις κοινωνικές αδικίες και του αιτήματος για ειρήνη και ελευθερία. Εστίαση στο ρητορικό χαρακτήρα των ερωτήσεων και στο διφορούμενο χαρακτήρα της απάντησης.
Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες των 3-6 ατόμων γράφουν δικούς τους στίχους για το τραγούδι (στα ελληνικά), στο πνεύμα των στίχων του Ντίλαν (κάθε ομάδα γράφει μία στροφή). Πρώτα σκέφτονται για τις κοινωνικές αξίες για τις οποίες αξίζει να αγωνίζονται οι άνθρωποι. Στη συνέχεια, μορφοποιούν τις ιδέες τους σε στιχούργημα. Τέλος, παρουσιάζουν στο σύνολο της τάξης. Όλοι μαζί τραγουδούν το τραγούδι με τους δικούς τους στίχους.
Διαθεματικές έννοιες: Άτομο-Ομάδα
Συνεργασία
Επικοινωνία
Σχετιζόμενα μαθήματα: Ιστορία
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Blowin' in the wind.xmlΑρχείο .xml47.34 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Blowin' in the wind.msczΑρχείο Musescore20.05 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Blowin' in the wind.musΑρχείο Finale46.41 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Blowin' in the wind.pdfΑρχείο .pdf35.65 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
Blowin' in the wind.mp3Αρχείο ήχου2.02 MBUnknownΔείτε/Ανοίξτε