Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/383
Τίτλος: The boxer
Χρονολογία: 1968
Δημιουργός: Σάιμον, Πολ (Simon, Paul)
Γλώσσα: Αγγλικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Σάιμον, Πολ (Simon, Paul)
Περιγραφή: Follow-up single στο «Mrs. Robinson»
Λέξεις κλειδιά: αγώνας
αγωνιστής
μαχητής
άνθρωποι
εργασία
σπίτι
μοναξιά
φεύγω
ξένος
θυμός
boxer
home
promises
people
fighter
anger
lonesome
Τόπος δημιουργίας: Η.Π.Α.
Τονικότητα: Μείζονα
Μουσικό μέτρο: 4/4 (τέσσερα τέταρτα)
Πρώτες λέξεις: I am just a poor boy
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Δεξιότητες συζήτησης.
Ανάπτυξη της δημιουργικότητας.
Προσωπική έκφραση και σεβασμός των απόψεων των άλλων.
Αυτοεκτίμηση
Συνειδητοποίηση της αξίας των αγώνων των ανθρώπων για ελευθερία και ισότητα.
Συνειδητοποίηση της σημασίας της υπευθυνότητας.
Μουσικοί στόχοι: Μείζονες και ελάσσονες κλίμακες.
Σύζευξη διαρκείας.
Ροκ μπαλάντα.
Διασκευή και cover song.
Ενεργητική ακρόαση.
Αυτοσχεδιασμός.
Ιδέες διδασκαλίας: Εκμάθηση του τραγουδιού και απόδοση των στίχων στα ελληνικά.
Εκτέλεση του τραγουδιού με συνοδεία κιθάρας από μαθητές ή από τον εκπαιδευτικό.
Αναφορά στο δημιουργό και στο είδος του τραγουδιού (ροκ μπαλάντα). Διευκρίνηση ότι η μπαλάντα αφορά στην αφήγηση μιας ιστορίας. Αναζήτηση και άλλων τραγουδιών με φόρμα μπαλάντας από τους μαθητές και παρουσίασή τους στο σύνολο της τάξης.
Ακρόαση και συγκριτική θεώρηση του τραγουδιού από διάφορες εκτελέσεις αλλά και διασκευές (Joan Baez, Neil Diamond, Chet Atkins). Προσέγγιση της τεχνικής της διασκευής και του είδους των cover songs.
Εντοπισμός της αλλαγής στην τονικότητα στο ρεφρέν του τραγουδιού (από μείζονα στη σχετική ελάσσονα). Ακουστική διάκριση μείζονων και ελάσσονων κλιμάκων και εκτέλεση αυτών (solfège).
Φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί στο ρεφρέν του τραγουδιού (μία οκτάβα κάτω).
Συζήτηση για το περιεχόμενο των στίχων με εστίαση στο α' πρόσωπο της αφήγησης και στις έννοιες της μοναξιάς, της φτώχιας και του αγώνα του ανθρώπου. Ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τη διαχρονικότητα των στίχων.
Συνοπτική αναφορά στα γεγονότα του Μάη του '68 και στα συνθήματα «Η φαντασία στην εξουσία» και «Να είστε ρεαλιστές! Ζητήστε το αδύνατο!». Οι μαθητές, εμπνευσμένοι από τους στίχους του τραγουδιού, γράφουν τα δικά τους συνθήματα σε μεγάλα χαρτιά του μέτρου, σαν graffiti.
Διαθεματικές έννοιες: Δομή
Σύγκριση
Αλληλεπίδραση (ανάμεσα στους καλλιτέχνες αλλά και τις κοινωνικές ομάδες).
Σχετιζόμενα μαθήματα: Ιστορία
Εικαστικά
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
The boxer.xmlΑρχείο .xml61.22 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
The boxer.musΑρχείο Finale48.33 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
The boxer.msczΑρχείο Musescore23.16 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
The boxer.pdfΑρχείο .pdf44.35 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
The boxer.mp3Αρχείο ήχου1.2 MBUnknownΔείτε/Ανοίξτε