Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/386
Τίτλος: Μπαλόνια
Εξειδίκευση τύπου: Παιδικό
Δημιουργός: Βασιλειάδης, Στέφανος
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Κοτζιούλας, Γ.
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Λέξεις κλειδιά: μπαλόνι
αγέρι
αέρας
κλωστή
μικρούλης
φόβος
βιασύνη
βοσκός
Τόπος δημιουργίας: Ελλάδα
Τονικότητα: Ελάσσονα
Μουσικό μέτρο: 2/2 (δύο δεύτερα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Τι μπαλόνια φουσκωτά
Φωνητική έκταση: Οκτάβα
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Έλεγχος της κίνησης και της αντίδρασης.
Ανάπτυξη της συγκέντρωσης και της προσοχής.
Κλίμα διασκέδασης.
Ανάπτυξη της αίσθησης της ομαδικότητας.
Τήρηση κανόνων παιχνιδιού.
Προσωπική έκφραση.
Μουσικοί στόχοι: Διάστημα 4ης καθαρής.
Βιωματική αντίληψη του tempo.
Αναπνοή.
Εκμάθηση των όρων piano - forte, largo - adante - allegro.
Ενεργητική ακρόαση.
Ηχητικοί πειραματισμοί.
Ιδέες διδασκαλίας: Συνοδεία του τραγουδιού με μιμητικές/ εκφραστικές κινήσεις.
Ασκήσεις διαφραγματικής αναπνοής. Παραλληλισμός της λειτουργίας της αναπνοής με το φούσκωμα-ξεφούσκωμα ενός μπαλονιού.
Ο εκπαιδευτικός τραγουδά το τραγούδι με εναλλαγές στο tempo και οι μαθητές κινούνται ανάλογα (είτε σταθερά είτε πιο αργά είτε πιο γρήγορα). Το ίδιο μπορεί να γίνει με εναλλαγές στη δυναμική. Εξοικείωση με τους μουσικούς όρους piano, forte και largo, adante και allegro.
Κινητικό παιχνίδι: οι μαθητές μικραίνουν ή μεγαλώνουν σαν μπαλόνια, με ανάλογες στάσεις του σώματος.
Ηχητική εξερεύνηση: οι μαθητές παράγουν ήχους με ένα μπαλόνι (κάθε μαθητής καλείται να παράγει έναν διαφορετικό ήχο. Στη συνέχεια, ένας μαθητής στέκεται όρθιος και ένας άλλος πίσω από την πλάτη του παράγει έναν ήχο με το μπαλόνι. Ο πρώτος μαθητής πρέπει να καταλάβει τον τρόπο παραγωγής του ήχου και να τον αναπαράγει.
Οργανωμένα παιχνίδια με μπαλόνια στην τάξη ή την αυλή (π.χ. σκυταλοδρομίες με μπαλόνια που τα κρατούν με το ένα χέρι ή τη μία μόνο παλάμη, δραστηριότητες καλλιέργειας της ακοής – πώς ακούμε μέσω ενός μπαλονιού, κ.λπ.).
Ζωγραφική με θέμα το περιεχόμενο του τραγουδιού.
Συζήτηση για τα υλικά που μπορεί να «πάρει ο αέρας». Προσέγγιση της έννοιας του βάρους των σωμάτων.
Διαθεματικές έννοιες: Ήχος
Μεταβολή-Εξέλιξη (μέσα από την επίδραση διαφόρων δυνάμεων, από τη φύση ή τον άνθρωπο).
Σχετιζόμενα μαθήματα: Εικαστικά
Μελέτη περιβάλλοντος
Φυσική αγωγή
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Balonia.musΑρχείο Finale46.35 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Balonia.xmlΑρχείο .xml45.29 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Balonia.msczΑρχείο Musescore18.61 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Balonia.pdfΑρχείο .pdf33.93 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
Balonia.mp3Αρχείο ήχου706.85 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε