Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/387
Τίτλος: Όμορφη και παράξενη πατρίδα
Χρονολογία: 1982
Εξειδίκευση τύπου: Έντεχνο
Δημιουργός: Λάγιος, Δημήτρης
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Ελύτης, Οδυσσέας
Περιγραφή: Άλμπουμ «Ο ήλιος ο ηλιάτορας»
Πρώτη κυκλοφορία δίσκου: 1982
Λέξεις κλειδιά: Ελλάδα
πατρίδα
όμορφη
παράξενη
γη
ξεσηκωμός
τύραννος
χώμα
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Μουσικό Γυμνάσιο
Α' Γυμνασίου
Β' Γυμνασίου
Γ' Γυμνασίου
Α' Λυκείου
Β' Λυκείου
Γ' Λυκείου
Γενικό Μουσικό Λύκειο
Μαθητικές χορωδίες και ορχήστρες
Τονικότητα: Ελάσσονα
Εκδήλωση/Γεγονός: 28η Οκτωβρίου
Μουσικό μέτρο: 2/4 (δύο τέταρτα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Όμορφη και παράξενη πατρίδα
Φωνητική έκταση: Έβδομη μικρή
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Προσωπική έκφραση.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας.
Ενίσχυση της ομαδικότητας.
Ενίσχυση της φιλερευνητικής διάθεσης.
Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Μουσικοί στόχοι: Δομή (μελωδική ανάπτυξη).
Εκφραστικά μουσικά στοιχεία.
Τρίηχο
Ενεργητική ακρόαση.
Σύνθεση μουσικής.
Η υποκειμενικότητα στις μουσικές προτιμήσεις.
Ιδέες διδασκαλίας: Αναφορά στον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη και τον συνθέτη Δημήτρη Λάγιο. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, συγκεντρώνουν και παρουσιάζουν στοιχεία για τους δύο δημιουργούς και κυρίως αποσπάσματα από άλλα έργα τους.
Παρουσίαση του ποιήματος και ερμηνεία των ιδεών του μέσα από τη συζήτηση. Ανάδειξη των αντιθέσεων που εμπεριέχονται στις ποιητικές ιδέες. Αναζήτηση και άλλων ποιημάτων του Ελύτη στα οποία αναδεικνύεται η αγάπη του για την Ελλάδα.
Εκμάθηση του τραγουδιού.
Ακρόαση του τραγουδιού από δύο διαφορετικές ηχογραφήσεις από διαφορετικούς ερμηνευτές (π.χ, Δημήτρης Λάγιος, Γιώργος Νταλάρας) και σύγκριση των εκτελέσεων. Έκφραση των προσωπικών προτιμήσεων των μαθητών.
Ενθάρρυνση των μαθητών να τοποθετήσουν δυναμικές και άλλα εκφραστικά στοιχεία στο τραγούδι, κατά την κρίση τους. Εκτέλεση του τραγουδιού με βάση τα εκφραστικά στοιχεία που έχουν προτείνει οι μαθητές.
Ασκήσεις με τρίηχα (ακουστική αναγνώριση, ανάγνωση και γραφή, εκτέλεση).
Σύνθεση μελωδιών από τους μαθητές με μοτίβα με τρίηχα.
Εστίαση στην ανοδική κίνηση των μελωδικών φράσεων. Σχολιασμός της ιδέας του συνθέτη να διατηρήσει την ίδια ρυθμική δομή και να ανεβάζει βηματικά τη μελωδία.
Διαθεματικές έννοιες: Συμβολισμός (της έννοιας της πατρίδας)
Δομή
Αντίθεση
Σχετιζόμενα μαθήματα: Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων
Ελληνική γλώσσα
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Omorfi kai parakseni patrida.xmlΑρχείο .xml46.94 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Omorfi kai parakseni patrida.msczΑρχείο Musescore18.42 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Omorfi kai parakseni patrida.musΑρχείο Finale46.01 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Omorfi kai parakseni patrida.mp3Αρχείο ήχου939.91 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Omorfi kai parakseni patrida.pdfΑρχείο pdf1.36 MBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε