Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/389
Τίτλος: Σημαία
Εναλλακτικός τίτλος: Στη σημαία μας
Εξειδίκευση τύπου: Παραδοσιακό
Δημιουργός: Αργυρόπουλος, Αθανάσιος
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Σπεράντσας, Στέλιος
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Λέξεις κλειδιά: σημαία
πατρίδα
Ελλάδα
σύμβολο
ελευθερία
ανδρεία
σταυρός
τιμή
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Γ' Δημοτικού
Δ' Δημοτικού
Ε' Δημοτικού
ΣΤ' Δημοτικού
Τόπος δημιουργίας: Ελλάδα
Τονικότητα: Μείζονα
Εκδήλωση/Γεγονός: 28η Οκτωβρίου
25η Μαρτίου
Μουσικό μέτρο: 4/4 (τέσσερα τέταρτα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Μέσα μας βαθιά για σένα
Φωνητική έκταση: Ένατη Μεγάλη
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Ανάπτυξη σεβασμού προς άλλες χώρες - εθνότητες - μειονότητες και τα εθνικά τους σύμβολα.
Ανάπτυξη προσοχής και συγκέντρωσης.
Αποδοχή της διαφορετικότητας.
Μουσικοί στόχοι: Ρυθμικό μοτίβο ογδόου παρεστιγμένου με δέκατο έκτο.
Οργανογνωσία (φιλαρμονική μπάντα).
Εμβατήριο
Ενεργητική ακρόαση.
Ρυθμική κίνηση.
Ιδέες διδασκαλίας: Αναφορά στο σύμβολο της σημαίας και συζήτηση για τη σημασία της στην ενότητα ενός έθνους. Παρουσίαση της ελληνικής σημαίας και ερμηνεία των γραμμών της και των χρωμάτων της («ελευθερία ή θάνατος», γαλάζιο της θάλασσας και λευκό των κυμάτων). Πληροφόρηση για την καθιέρωση ενιαίου τύπου σημαίας το 1822.
Παρουσίαση σημαιών από άλλες χώρες μέσω οπτικού υλικού. Γεωγραφικός εντοπισμός αυτών των χωρών σε πολιτικό χάρτη. Αν υπάρχουν στην τάξη μαθητές με καταγωγή από άλλες χώρες παρουσιάζουν στο σύνολο της τάξης τη σημαία της χώρας τους.
Διδασκαλία του τραγουδιού και εκτέλεση με τονισμούς στα ισχυρά μέρη και ταυτόχρονη κίνηση στο χώρο με βηματισμό παρέλασης.
Εισαγωγή στον όρο «εμβατήριο». Αναφορά στη φιλαρμονική μπάντα (μουσικά όργανα, στοιχεία, λειτουργικότητα) μέσω οπτικού, ηχητικού ή/και οπτικοακουστικού υλικού.
Ακροάσεις αποσπασμάτων από επιλεγμένα έργα και διάκριση αυτών που είναι εμβατήρια.
Παιχνίδι: τέσσερις μαθητές στέκονται σε διάφορα σημεία της αίθουσας. Ένας άλλος με γυρισμένος πλάτη και με κλειστά τα μάτια στέκεται δίπλα στην έδρα. Οι τέσσερις μαθητές τραγουδούν ταυτόχρονα διαφορετικά τραγούδια, αλλά ένας από αυτούς τραγουδά τη «Σημαία». Ο μαθητής που έχει γυρισμένη την πλάτη προσπαθεί να αναγνωρίσει αυτόν που τραγουδά το τραγούδι της «Σημαίας». Το παιχνίδι συνεχίζεται με νέα ομάδα παιδιών.
Διαθεματικές έννοιες: Συμβολισμός (σύμβολα εθνών, κοινοτήτων, κοινωνικών ομάδων κ.λπ.).
Σύστημα.
Σχετιζόμενα μαθήματα: Γεωλογία - Γεωγραφία
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Simaia.musΑρχείο Finale46.56 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Simaia.xmlΑρχείο .xml52.83 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Simaia.pdfΑρχείο .pdf40.21 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
Simaia.msczΑρχείο Musescore19.9 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Simaia.mp3Αρχείο ήχου1.47 MBUnknownΔείτε/Ανοίξτε