Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/390
Τίτλος: Ταξιδιώτης του παντός
Χρονολογία: 1990
Εξειδίκευση τύπου: Έντεχνο
Δημιουργός: Μούτσης, Δήμος
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Μούτσης, Δήμος
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Περιγραφή: Άλμπουμ «4 δεκαετίες τραγούδια»
Λέξεις κλειδιά: ζωή
ταξίδι
ταξιδιώτης
ομορφιά
καθένας
όλοι
βαρκούλα
κιθάρα
πιάνο
ταξιδιώτης
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Μουσικό Γυμνάσιο
Α' Γυμνασίου
Β' Γυμνασίου
Γ' Γυμνασίου
Α' Λυκείου
Β' Λυκείου
Γ' Λυκείου
Γενικό Μουσικό Λύκειο
Μαθητικές χορωδίες και ορχήστρες
Τόπος δημιουργίας: Ελλάδα
Τονικότητα: Ελάσσονα
Μουσικό μέτρο: 4/4 (τέσσερα τέταρτα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Πήραμε μια βαρκούλα, βαρκούλα με πανί
Φωνητική έκταση: Δέκατη μικρή
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Συνεργασία
Προσωπική έκφραση.
Σεβασμός των απόψεων και των προτιμήσεων των άλλων.
Αίσθηση ομαδικότητας.
Αισθητική καλλιέργεια.
Μουσικοί στόχοι: Κλίμακα ρε ελάσσονα.
Μέτρο 4/4.
Ρυθμικό μοτίβο ογδόου-δύο δεκάτων έκτων.
Ενεργητική ακρόαση.
Ενορχήστρωση.
Ιδέες διδασκαλίας: Συνοπτική αναφορά στο δημιουργό του τραγουδιού Δήμο Μούτση και ακρόαση άλλων τραγουδιών του σε παρόμοιο ύφος (π.χ. «Γουώκμαν», «Μια φυσαρμόνικα που κλαίει»).
Ακρόαση του τραγουδιού από ηχογράφηση με τη Νάνα Μούσχουρη και τον Δήμο Μούτση και ελεύθερη έκφραση των μαθητών σχετικά με τις εντυπώσεις τους από το τραγούδι.
Εκτέλεση του τραγουδιού σε μελωδικά όργανα, με το αυτί και από παρτιτούρα.
Ενορχήστρωση του τραγουδιού από τους μαθητές, ανάλογα με τις δυνατότητές τους.
Ερωτήσεις για την ερμηνεία των στίχων από τους μαθητές και συζήτηση επί των απόψεών τους. Ο εκπαιδευτικός προάγει τη συζήτηση με ερωτήματα όπως: τι συμβολίζει η βάρκα; τι σημαίνουν όσα μετράει ο στιχουργός; γιατί ο συνθέτης αποφάσισε να ερμηνεύεται το τραγούδι από δύο φωνές, μία γυναικεία και μία ανδρική; γιατί στο μέρος της ανδρικής φωνής γίνεται αναφορά σε μουσικά όργανα; τι δηλώνει το «κύμβαλο αλαλάζον»; Οι μαθητές κάνουν υποθέσεις για όλα τα ερωτήματα εκτός από το τελευταίο για το οποίο αναζητούν πληροφορίες για την ερμηνεία του. Ο εκπαιδευτικός φέρνει σε επαφή τους μαθητές με την «Προς Κορινθίους Α' επιστολή» του Απόστολου Παύλου και όλοι μαζί συζητούν για τη χρήση του αποσπάσματος στους στίχους του τραγουδιού.
Εκτέλεση του τραγουδιού με εκφραστική χρήση της φωνής.
Διαθεματικές έννοιες: Άτομο-Ομάδα (με αφορμή το περιεχόμενο των στίχων).
Συμβολισμός
Επικοινωνία
Σχετιζόμενα μαθήματα: Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων
Ελληνική γλώσσα
Θρησκευτικά
Κοινωνική και πολιτική αγωγή
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Taxidiotis tou pantos.xmlΑρχείο .xml66.53 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Taxidiotis tou pantos.musΑρχείο Finale48.19 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Taxidiotis tou pantos.msczΑρχείο Musescore22.24 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Taxidiotis tou pantos.mp3Αρχείο ήχου766.86 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Taxidiotis tou pantos.pdfΑρχείο pdf1.8 MBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε