Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά:
http://hdl.handle.net/11636/393
Τίτλος: | Είμαστε δυο |
Χρονολογία: | 1968 |
Επίπεδο εγγραφής: | Έργο ολοκληρωμένο |
Εξειδίκευση τύπου: | Έντεχνο |
Δημιουργός: | Θεοδωράκης, Μίκης |
Γλώσσα: | Ελληνικά |
Συντελεστής: | Στιχουργός: Θεοδωράκης, Μίκης |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση |
Περιγραφή: | Άλμπουμ «Τα τραγούδια του Αντρέα» (Πρώτη εκτέλεση: Καλογιάννης, Αντώνης) |
Λέξεις κλειδιά: | αγώνας αντίσταση δικτατορία πόνος σιωπή φρουρός χίλιοι χούντα ώρα βασανιστήρια |
Εναλλακτικός Δικτυακός τόπος: | www.nakas.gr |
Τόπος δημιουργίας: | Ελλάδα |
Πνευματικά δικαιώματα: | Εκδόσεις Φίλιππος Νάκας |
Τονικότητα: | Ελάσσονα |
Εκδήλωση/Γεγονός: | 17η Νοεμβρίου |
Μουσικό μέτρο: | 2/4 (δύο τέταρτα) |
Αριθμός φωνών: | Μονόφωνο |
Πρώτες λέξεις: | Είμαστε δυο, είμαστε δυο, η ώρα σήμανε οχτώ |
Φωνητική έκταση: | Ενδέκατη καθαρή |
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: | Προσωπική έκφραση. Ομαδικότητα και συνεργασία. Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Ευαισθητοποίηση για το ζήτημα της κοινωνικής ευθύνης. Ανάπτυξη κοινωνικής και ιστορικής συνείδησης. Καλλιέργεια της φιλερευνητικής διάθεσης. |
Μουσικοί στόχοι: | Μέτρο 2/4. Κλίμακα ρε ελάσσονα (με περαστικό φα#). Τονισμός. Ύφος και έκφραση. Παύση ογδόου (εμφανίζεται σχεδόν στην αρχή κάθε μέτρου). Μουσική ανάγνωση. Ενεργητική ακρόαση. |
Ιδέες διδασκαλίας: | Ανάγνωση των στίχων και συζήτηση για το ιστορικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής που γράφτηκε το τραγούδι (Δικτατορία). Αναφορά στον κύκλο τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη «Τα τραγούδια του Ανδρέα» και στον αγωνιστή Ανδρέα Λεντάκη. Έρευνα μαθητών για βιογραφικά στοιχεία του Μίκη Θεοδωράκη στην εφηβική του ηλικία και τη δράση του κατά την περίοδο της Δικτατορίας. Εκτέλεση του τραγουδιού από παρτιτούρα. Ακρόαση και άλλων τραγουδιών από τον κύκλο «Τα τραγούδια του Ανδρέα» και εντοπισμός κοινών μοτίβων, ιδεών και μουσικών στοιχείων. Παρατήρηση της κίνησης της μελωδίας στη φράση «είμαστε χίλιοι δεκατρείς» και «dictée στον αέρα» (με κινήσεις του χεριού). Συζήτηση αναφορικά με τη σχέση στίχου και μελωδίας. Εκτέλεση του τραγουδιού με ύφος έντονο και επαναστατικό. Τονισμός σε επιλεγμένες λέξεις και προσοχή στην άρθρωση και στις παύσεις. Εκτέλεση του τραγουδιού σε χορωδία. Επανάληψη στίχων του ρεφρέν σε δεύτερη φωνή πίσω από τη βασική φωνή, σαν απόηχος. |
Διαθεματικές έννοιες: | Χρόνος Άτομο-Ομάδα |
Σχετιζόμενα μαθήματα: | Ιστορία |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Τα τραγούδια |
Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο | Description | Μέγεθος | Τύπος αρχείου | |
---|---|---|---|---|
Eimaste dyo.xml | Αρχείο .xml | 78.82 kB | XML | Δείτε/Ανοίξτε |
Eimaste dyo.MUS | Αρχείο Finale | 46.36 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Eimaste dyo.mscz | Αρχείο Musescore | 25.67 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Eimaste dyo.mp3 | Αρχείο ήχου | 737.43 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Eimaste dyo.pdf | Αρχείο pdf | 311.62 kB | Adobe PDF | Δείτε/Ανοίξτε |