Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά:
http://hdl.handle.net/11636/402
Τίτλος: | Ο μέρμηγκας |
Χρονολογία: | 1974 |
Εξειδίκευση τύπου: | Έντεχνο |
Δημιουργός: | Λοΐζος, Μάνος |
Γλώσσα: | Ελληνικά |
Συντελεστής: | Στιχουργός: Λοΐζος, Μάνος |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση |
Περιγραφή: | Άλμπουμ «Τα τραγούδια του δρόμου» (Πρώτη εκτέλεση: Αλιμπέρτη, Αλέκα) |
Λέξεις κλειδιά: | ασκέρι μέρμηγκας προσκυνάμε πολεμάμε σοφός |
Εναλλακτικός Δικτυακός τόπος: | http://www.nakas.gr |
Εκπαιδευτικό επίπεδο: | Γ' Δημοτικού Δ' Δημοτικού Ε' Δημοτικού ΣΤ' Δημοτικού Μουσικό Γυμνάσιο Α' Γυμνασίου Β' Γυμνασίου Γ' Γυμνασίου Α' Λυκείου Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Γενικό Μουσικό Λύκειο Μαθητικές χορωδίες και ορχήστρες |
Τόπος δημιουργίας: | Ελλάδα |
Πνευματικά δικαιώματα: | Εκδόσεις Φίλιππος Νάκας |
Τονικότητα: | Μείζονα |
Εκδήλωση/Γεγονός: | 17η Νοεμβρίου |
Μουσικό μέτρο: | 2/4 (δύο τέταρτα) |
Αριθμός φωνών: | Μονόφωνο |
Πρώτες λέξεις: | Ένας μέρμηγκας κουφός με πήρε απ' το χέρι |
Φωνητική έκταση: | Ενδεκάτη καθαρή |
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: | Ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Προαγωγή της φιλερευνητικής διάθεσης. Ανάπτυξη της ομαδικότητας. Καλλιέργεια της δημιουργικότητας. Προσωπική έκφραση. Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης. |
Μουσικοί στόχοι: | Κλίμακα λα μείζονα. Ρυθμικό dictée. Μελωδικό dictée. Διάστημα 5ης καθαρό (κατιόν). Παύσεις (τετάρτων-ογδόων). Προσωπικό ύφος του μουσικοσυνθέτη. Αυτοσχεδιασμός |
Ιδέες διδασκαλίας: | Εκμάθηση του τραγουδιού και κατανόηση των συμβολισμών των στίχων. Αναφορά στον Μάνο Λοϊζο και στο έργο του. Ακρόαση επιλεγμένων τραγουδιών του συνθέτη και σχολιασμός του μουσικού-δημιουργικού του ύφους. Αναφορά στις έννοιες «ιμπεριαλισμός», «δημοκρατία», «ηγέτης», «εξουσία», «αυθαιρεσία», «εξέγερση» και «λαός», και σύνδεση αυτών των εννοιών με το περιεχόμενο των στίχων. Έρευνα που θα απευθύνεται σε μαθητές άλλων τάξεων του σχολείου αναφορικά με την αντίληψη των παραπάνω εννοιών (σαν ερωτηματολόγιο). Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας στο σύνολο της τάξης και σχολιασμός. Αυτοσχεδιασμοί με ήχο, λόγο και κίνηση για την έκφραση της υποταγής, του παράπονου, της επιβολής, του φόβου, του ενθουσιασμού, του θάρρους, της αποφασιστικότητας και της διέγερσης. Θεατρικοποιημένη απόδοση του τραγουδιού: σκηνική δράση με παράλληλη αφήγηση. Ρυθμικό dictée και μελωδικό dictée με επιλεγμένες μελωδικές φράσεις του τραγουδιού. Εντοπισμός των χιουμοριστικών στοιχείων του τραγουδιού. Σύνδεση της ιδέας του μέργηγκα του Λοϊζου με τα μοτίβα του μέρμηγκα των μύθων του Αισώπου. |
Διαθεματικές έννοιες: | Χιούμορ Εξάρτηση (στις κοινωνικές σχέσεις, στην πολιτική και στην οικονομία, στην καθημερινότητα) Άτομο-Ομάδα Σύμβολο |
Σχετιζόμενα μαθήματα: | Θεατρική αγωγή |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Τα τραγούδια |
Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο | Description | Μέγεθος | Τύπος αρχείου | |
---|---|---|---|---|
O mermigas.MUS | Αρχείο Finale | 40.06 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
O mermigas.mscz | Αρχείο Musescore | 20.16 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
O mermigas.xml | Αρχείο .xml | 66.15 kB | XML | Δείτε/Ανοίξτε |
O mermigas.pdf | Αρχείο pdf | 326.11 kB | Adobe PDF | Δείτε/Ανοίξτε |