Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/403
Τίτλος: Ο χορός των μπιζελιών
Εναλλακτικός τίτλος: Το πράσινο χρώμα
Χρονολογία: 1980
Εξειδίκευση τύπου: Έντεχνο
Δημιουργός: Πλάτωνος, Λένα
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Κριεζή, Μαριανίνα
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Περιγραφή: Άλμπουμ «Εδώ Λιλιπούπολη» (Πρώτη εκτέλεση: Πλάτωνος, Λένα & Κοντογεωργίου, Αντώνης)
Λέξεις κλειδιά: βλίτα
γκαζόν
μπιζέλι
κολοκυθάκια
μπάμια
παλαμάκια
πεντοζάλη
πρασινάδα
σπανάκι
συρτάκι
τανγκό
τσιφτετέλι
Λιλιπούπολη
Εναλλακτικός Δικτυακός τόπος: www.ianos.gr
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Προσχολική Αγωγή
Νηπιαγωγείο
Α' Δημοτικού
Β' Δημοτικού
Γ' Δημοτικού
Δ' Δημοτικού
Ε' Δημοτικού
ΣΤ' Δημοτικού
Πνευματικά δικαιώματα: Εκδόσεις Ιανός
Τονικότητα: Ελάσσονα
Εκδήλωση/Γεγονός: Απόκριες
Μουσικό μέτρο: 4/4 (τέσσερα τέταρτα)
Πρώτες λέξεις: Το χοντρό μπιζέλι χορεύει τσιφτετέλι
Φωνητική έκταση: Ενδεκάτη καθαρή
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Κλίμα χαράς και ψυχαγωγίας.
Ομαδικότητα και συνεργασία μέσω της δραματοποίησης, της ενορχήστρωσης και των μουσικοχορευτικών δράσεων.
Ενδιαφέρον για νέα γνώση.
Καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
Προαγωγή της επινοητικότητας.
Μουσικοί στόχοι: Μέτρο 4/4
Κλίμακα λα ελάσσονα και ντο μείζονα.
Καλλιέργεια του ρυθμού.
Ενεργητική ακρόαση.
Αυτοσχεδιασμός
Ενορχήστρωση
Μουσική και χορός.
Staccato
Ιδέες διδασκαλίας: Εκμάθηση τραγουδιού και συνοδεία με εκφραστικές κινήσεις που θα προτείνουν οι μαθητές.
Εκτέλεση του τραγουδιού με κρουστά όργανα στον παλμό και τον ρυθμό της μελωδίας.
Εκτέλεση του τραγουδιού με επικέντρωση στο staccato του δεύτερου θέματος.
Εισαγωγή στο staccato: σύμβολο, κινητικές δράσεις και φωνητικές ασκήσεις.
Χειροτεχνίες και κατασκευή μασκών για τη δραματοποίηση του κομματιού.
Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί λόγου και κίνησης ως προετοιμασία για τη δραματοποίηση του τραγουδιού. Οργάνωση της δράσης μέσα από τον ορισμό των σκηνικών χώρων, τη διανομή ρόλων και τα αυτοσχέδια κοστούμια.
Χωρισμός των παιδιών σε ομάδα μουσικών (με κρουστά και μελωδικά όργανα), ομάδα τραγουδιστών και ομάδα χορευτών. Νέα εκτέλεση με εναλλαγή στους ρόλους των ομάδων.
Ανάδυση της γνώσης για τους χορούς που αναφέρονται στο τραγούδι (τσιφτετέλι, συρτάκι, πεντοζάλη, τανγκό). Παρουσίαση σχετικού οπτικο-ακουστικού υλικού για το κάθε είδος χορού και εκμάθηση βασικών βημάτων.
Εκτέλεση απλών φράσεων του τραγουδιού σε μελωδικά κρουστά (μεταλλόφωνα, τονικούς μουσικούς σωλήνες, μελωδικές μπάρες, κλπ.) από το αυτί: εξερεύνηση, δοκιμές και τελική εκτέλεση.
Ενορχήστρωση του τραγουδιού ανάλογα με τις δυνατότητες των μαθητών.
Διαθεματικές έννοιες: Αλληλεπίδραση (μουσικής, χορού, λόγου και κίνησης)
Χιούμορ
Σχετιζόμενα μαθήματα: Εικαστικά
Θεατρική αγωγή
Φυσική αγωγή
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
O Xoros ton mpizeliwn.xmlΑρχείο .xml317.9 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
O Xoros ton mpizeliwn.musΑρχείο Finale58.58 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
O Xoros ton mpizeliwn.msczΑρχείο Musescore24.34 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
O Xoros ton mpizeliwn.pdfΑρχείο .pdf92.88 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
O Xoros ton mpizeliwn.mp3Αρχείο ήχου10.57 MBUnknownΔείτε/Ανοίξτε