Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/405
Τίτλος: Το ακορντεόν
Χρονολογία: 1974
Εξειδίκευση τύπου: Έντεχνο
Δημιουργός: Λοΐζος, Μάνος
Γλώσσα: Ελληνικά
Συντελεστής: Στιχουργός: Νεγρεπόντης, Γιάννης
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Περιγραφή: Άλμπουμ «Τα τραγούδια του δρόμου»
Λέξεις κλειδιά: αγώνας
ακορντεόν
αντίσταση
γειτονιά
ήλιος
πόλεμος
φασισμός
φίλος
Εναλλακτικός Δικτυακός τόπος: www.nakas.gr
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Μουσικό Γυμνάσιο
Α' Γυμνασίου
Β' Γυμνασίου
Γ' Γυμνασίου
Α' Λυκείου
Β' Λυκείου
Γ' Λυκείου
Γενικό Μουσικό Λύκειο
Μαθητικές χορωδίες και ορχήστρες
Τόπος δημιουργίας: Ελλάδα
Πνευματικά δικαιώματα: Εκδόσεις Φίλιππος Νάκας
Τονικότητα: Μείζονα
Εκδήλωση/Γεγονός: 17η Νοεμβρίου
Μουσικό μέτρο: 2/4 (δύο τέταρτα)
Αριθμός φωνών: Δίφωνο
Πρώτες λέξεις: Στη γειτονιά μου την παλιά είχα ένα φίλο
Φωνητική έκταση: Δεκάτη μεγάλη
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Ανάπτυξη κοινωνικής και ιστορικής συνείδησης.
Η αξία της φιλίας.
Η σημασία της μνήμης.
Μουσικοί στόχοι: Οργανογνωσία
Ακορντεόν
Αερόφωνα όργανα
Εισαγωγή στη διφωνία.
Η έννοια του legato.
Μέτρο 2/4
Κλίμακα φα μείζονα
Μουσική ανάγνωση
Ενεργητική ακρόαση.
Εκφραστική χρήση της φωνής.
Ο ρόλος του μουσικού στην κοινωνία.
Ιδέες διδασκαλίας: Εκμάθηση και εκφραστική εκτέλεση του τραγουδιού, ανάλογα με το περιεχόμενο των στίχων.
Τραγούδι με συνοδεία κιθάρας, από μαθητές ή από τον εκπαιδευτικό
Εκτέλεση του τραγουδιού σε μελωδικό όργανο, από αυτί ή/και από παρτιτούρα.
Ενορχήστρωση (χρήση bordun, ostinato, αυτοσχεδιασμού).
Μουσικά όργανα και κατηγορίες οργάνων.
Οργανογνωσία: ακορντεόν και άλλα αερόφωνα όργανα.
Εισαγωγή στην έννοια της διφωνίας (τραγούδι σε διφωνία σε ορισμένα σημεία).
Ρυθμική συνοδεία του τραγουδιού με εναλλαγές σε τέταρτα και μισά.
Legato: θεωρητική προσέγγιση και εφαρμογές.
Συζήτηση για τα αντιφασιστικά μηνύματα του τραγουδιού και για την εποχή που αναφέρεται το τραγούδι (γερμανική κατοχή).
Αναφορά στους συντελεστές του τραγουδιού.
Συζήτηση για τον θαυμασμό και τον σεβασμό που δείχνει η κοινωνία στους μουσικούς και σύνδεση με τις προοπτικές των μαθητών.
Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες των 3-4 ατόμων, γράφουν δίστιχα ή τετράστιχα πάνω στην ιδέα «τ' όνειρό σου ανασταίνω». Στη συνέχεια, μελοποιούν τους στίχους που έγραψαν και τους παρουσιάζουν στο σύνολο της τάξης.
Διαθεματικές έννοιες: Άτομο-Ομάδα
Συνεργασία
Σχετιζόμενα μαθήματα: Ελληνική γλώσσα
Κοινωνική και πολιτική αγωγή
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
To akkordeon.MUSΑρχείο Finale38.56 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
To akkordeon.xmlΑρχείο .xml70.1 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
To akkordeon.pdfΑρχείο .pdf44.67 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
To akkordeon.msczΑρχείο Musescore19.89 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
To akkordeon.mp3Αρχείο ήχου526.03 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε