Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά:
http://hdl.handle.net/11636/420
Τίτλος: | Άνοιξε πόρτα |
Εξειδίκευση τύπου: | Παραδοσιακό |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση |
Λέξεις κλειδιά: | πόρτα περνάω Γιάννης Καλογιάννης καρύδι λάδι νύχτα τάζω παιχνιδοτράγουδο |
Τόπος δημιουργίας: | Ελλάδα |
Τονικότητα: | Τροπικό |
Μουσικό μέτρο: | 2/4 (δύο τέταρτα) |
Αριθμός φωνών: | Μονόφωνο |
Πρώτες λέξεις: | Άνοιξε πόρτα για να περάσω |
Φωνητική έκταση: | Έκτη Μεγάλη |
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: | Επικοινωνία και αλληλεπίδραση στην ομάδα των μαθητών. Αίσθημα ομαδικότητας. Καλλιέργεια της δημιουργικότητας. Ετοιμότητα αντίδρασης. Συγκέντρωση και προσοχή. Κλίμα χαράς και διασκέδασης. |
Μουσικοί στόχοι: | Τοποθέτηση της φωνής. Μέτρο 2/4. Φόρμα ΑΑ'. Καλλιέργεια του ρυθμού. Μουσική ανάγνωση. Μουσική δημιουργία. |
Ιδέες διδασκαλίας: | Εκμάθηση του τραγουδιού με εστίαση στα μελωδικά διαστήματα. Συνοδεία του τραγουδιού με μιμητικές κινήσεις που θα προτείνουν τα παιδιά.||Εκτέλεση του τραγουδιού σε δύο ομάδες (ερώτηση-απάντηση)||Εκμάθηση και εκτέλεση της μελωδίας σε φλογέρα, μεταλλόφωνο ή άλλο μελωδικό όργανο.||Εκτέλεση του τραγουδιού με εναλλαγές στο tempo.||Εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών ανάμεσα στις μελωδικές ακολουθίες και αναφορά στην έννοια της παραλλαγής.||Ενορχήστρωση με τεχνική ostinato ή/και bordun.||Αυτοσχεδιασμοί σε μελωδικό όργανο ή φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί σε ζευγάρια, ενώ ο ρυθμός και οι στίχοι παραμένουν σταθεροί.||Δημιουργία νέων στίχων υπό μορφή διαλόγου από τους μαθητές και μελοποίηση αυτών.||Δραματοποίηση του τραγουδιού.||Συζήτηση για τη χιουμοριστική διάσταση του τραγουδιού.||Αναζήτηση και άλλων τραγουδιών με διαλογική μορφή, κυρίως μέσα από τα δημοτικά τραγούδια.||Σύνθεση μουσικών φράσεων σε φόρμα ΑΑ΄. Συνοδεία του τραγουδιού με μιμητικές κινήσεις που θα προτείνουν τα παιδιά. Εκτέλεση του τραγουδιού σε δύο ομάδες (ερώτηση-απάντηση). Κάποια παιδιά κρατούν το ρυθμό σε μεμβρανόφωνα όργανα. Κίνηση σε κύκλο μαζί με το τραγούδι· σε κάθε ερώτηση-απάντηση αλλάζει η φορά του κύκλου. |
Διαθεματικές έννοιες: | Ομοιότητα-Διαφορά (παραλλαγή στον καθημερινό λόγο, σε μορφές της δημοτικής ποίησης, σε μουσικά έργα) Αλληλεπίδραση Χιούμορ |
Σχετιζόμενα μαθήματα: | Θεατρική αγωγή Φυσική αγωγή |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Τα τραγούδια |
Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο | Description | Μέγεθος | Τύπος αρχείου | |
---|---|---|---|---|
Anoikse porta.xml | Αρχείο .xml | 23.46 kB | XML | Δείτε/Ανοίξτε |
Anoikse porta.mus | Αρχείο Finale | 42.06 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Anoikse porta.mscz | Αρχείο Musescore | 12.18 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Anoikse porta.pdf | Αρχείο .pdf | 27.94 kB | Adobe PDF | Δείτε/Ανοίξτε |
Anoikse porta.mp3 | Αρχείο ήχου | 263.18 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |