Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά:
http://hdl.handle.net/11636/430
Τίτλος: | Μέλι και καρύδι |
Εξειδίκευση τύπου: | Παραδοσιακό |
Γλώσσα: | Ελληνικά |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση |
Λέξεις κλειδιά: | φαΐ αμπέλι γλυκό καρύδι μέλι σταφύλι φίδι παιχνιδοτράγουδο |
Εκπαιδευτικό επίπεδο: | Προσχολική Αγωγή Νηπιαγωγείο Α' Δημοτικού Β' Δημοτικού |
Τόπος δημιουργίας: | Ελλάδα |
Τονικότητα: | Τροπικό |
Μουσικό μέτρο: | 2/4 (δύο τέταρτα) |
Αριθμός φωνών: | Μονόφωνο |
Πρώτες λέξεις: | Πού το πάμε τούτο |
Φωνητική έκταση: | Πέμπτη καθαρη |
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: | Έλεγχος της κίνησης. Προσοχή και ετοιμότητα αντίδρασης (μέσω της δραστηριότητας με τη μπάλα). Καλλιέργεια της δημιουργικότητας. Προσωπική έκφραση (με την αφήγηση των παραμυθιών). |
Μουσικοί στόχοι: | Ρυθμικά μοτίβα. Μουσική ανάγνωση και γραφή. Σύνδεση του τραγουδιού με τη λαϊκή παράδοση. Αυτοσχεδιασμός. Μουσική δημιουργία. Καλλιέργεια του ρυθμού. Ενεργητική ακρόαση. |
Ιδέες διδασκαλίας: | Εκμάθηση του τραγουδιού και εκτέλεση με εκφραστική χρήση της φωνής (ψιθυριστά, συναχωμένα, «αμερικάνικα», σαν βροντές, σνα αστέρια, σαν μπουρμπουλήθρες κ.ά.). Εκτέλεση της μελωδίας σε μελωδικό όργανο από αυτί. Εκμάθηση της μελωδίας σε κάποιο μελωδικό όργανο (φλογέρα, μεταλλόφωνο, ξυλόφωνο) και εκτέλεση από παρτιτούρα. Μουσική ανάγνωση και γραφή: νότες ρε, μι, σολ και λα. Υπενθύμιση της γραφής των φθογγοσήμων σε γραμμές και διαστήματα. Συνοδεία του τραγουδιού με ηχηρές κινήσεις, με μοτίβα τετάρτων και ογδόων. Μουσικοκινητικά παιχνίδια με τα μοτίβα τι-τι-τι-τι και τα-τα: περπατήματα στο χώρο, μιμητικές κινήσεις, συνοδεία γνωστών τραγουδιών, συνδυαστικές ηχηρές κινήσεις. Γραφή των ρυθμικών μοτίβων. Μουσικοκινητικό παιχνίδι σε κύκλο με μπάλα: ένας μαθητής τραγουδά την ερώτηση «Τι θα φας το βράδυ;» και πετά την μπάλα σε κάποιο συμμαθητή ο οποίος πιάνει τη μπάλα και αυτοσχεδιάζει μία απάντηση στον ίδιο ρυθμό. Το παιχνίδι συνεχίζεται με ανάλογο τρόπο. Σύνδεση του τραγουδιού με λαϊκές δοξασίες και προλήψεις και επικέντρωση στο συμβολισμό του φιδιού στη λαϊκή παράδοση. Εξήγηση της ιδέας του φιδιού ως φύλακα του σπιτιού. Αφήγηση λαϊκών παραμυθιών με το θέμα του φιδιού από τα παιδιά ή/και από τον εκπαιδευτικό. Αυτοσχέδιες συνθέσεις των παιδιών με τις νότες ρε, μι, σολ και λα. |
Διαθεματικές έννοιες: | Συμβολισμός (μουσικά σύμβολα, σύμβολα της λαϊκής παράδοσης, σύμβολα στην τηλεόραση για την καταλληλότητα μιας εκπομπής, μαθηματικά σύμβολα). Παράδοση |
Σχετιζόμενα μαθήματα: | Ελληνική γλώσσα Φυσική αγωγή |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Τα τραγούδια |
Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο | Description | Μέγεθος | Τύπος αρχείου | |
---|---|---|---|---|
Meli kai karydi.xml | Αρχείο .xml | 20.1 kB | XML | Δείτε/Ανοίξτε |
Meli kai karydi.mus | Αρχείο Finale | 41.42 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Meli kai karydi.mscz | Αρχείο Musescore | 10.46 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Meli kai karydi.pdf | Αρχείο .pdf | 25.96 kB | Adobe PDF | Δείτε/Ανοίξτε |
Meli kai karydi.mp3 | Αρχείο ήχου | 252.56 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |