Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά:
http://hdl.handle.net/11636/442
Τίτλος: | Αλατσιατιανή |
Εξειδίκευση τύπου: | Παραδοσιακό |
Γλώσσα: | Ελληνικά |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση |
Περιγραφή: | Αντικριστός Προποντίδος Τούρκικες λέξεις |
Λέξεις κλειδιά: | Σμύρνη Μικρά Ασία Αλάτσατα Αλατσατιανή μπαξές Παναγιά ελπίδα καημός |
Εκπαιδευτικό επίπεδο: | Μουσικό Γυμνάσιο Α' Γυμνασίου Β' Γυμνασίου Γ' Γυμνασίου Α' Λυκείου Β' Λυκείου Γ' Λυκείου Γενικό Μουσικό Λύκειο Μαθητικές χορωδίες και ορχήστρες |
Τόπος δημιουργίας: | Μικρά Ασία, Προποντίδα |
Τονικότητα: | Τροπικό |
Μουσικό μέτρο: | 9/8 (εννιάσημος) |
Αριθμός φωνών: | Μονόφωνο |
Πρώτες λέξεις: | Τσεσμέ Βουρλά κι Αλάτσατα |
Φωνητική έκταση: | Δεκάτη μεγάλη |
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: | Προαγωγή της αξίας του σεβασμού και της αποδοχής του άλλου και του διαφορετικού. Ενδυνάμωση της περιέργειας των μαθητών και ενίσχυση της φιλερευνητικής τους διάθεσης. Προσωπική έκφραση. Ανάπτυξη της ιστορικής συνείδησης. Καλλιέργεια της δημιουργικότητας. |
Μουσικοί στόχοι: | Τοποθέτηση της φωνής Μέτρο 9/8 Εναλλαγή οπλισμού Παραλλαγή Αυτοσχεδιασμός Ενορχήστρωση |
Ιδέες διδασκαλίας: | Εκμάθηση του τραγουδιού, εντοπισμός των τουρκικών λέξεων στο τραγούδι και απόδοση αυτών στα ελληνικά. Εκτέλεση του τραγουδιού με εστίαση στα μελωδικά διαστήματα. Εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών ανάμεσα στις μελωδικές ακολουθίες και αναφορά στην έννοια της παραλλαγής.||Εντοπισμός της πόλης Αλάτσατα στο χάρτη (χερσόνησος Ερυθραίας, περιοχή Σμύρνης), του Τσεσμέ, του Ρεΐζντερε και των Βουρλών. Ιστορικά στοιχεία για αυτές τις περιοχές μέσα από οπτικό υλικό και παρατήρηση του ελληνικού αιγαιοπελαγίτικου χαρακτήρα τους. Ειδική αναφορά στα Βουρλά της Σμύρνης, τον τόπο γέννησης του ποιητή Γιώργου Σεφέρη.||Αναφορά στη Μικρασιατική Καταστροφή (ανάδυση της γνώσης).||Ενορχήστρωση του τραγουδιού με τεχνική ostinato ή ισοκράτη.||Αυτοσχεδιασμοί σε μελωδικό όργανο ή φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί σε ζευγάρια ενώ ο ρυθμός και οι στίχοι παραμένουν σταθεροί.||Εκμάθηση του αντικριστού χορού (σε ζευγάρια) ταυτόχρονα με το τραγούδι.||Δημιουργία νέων στίχων υπό μορφή διαλόγου από τους μαθητές και μελοποίηση αυτών σε μέτρο 9/8.||Συζήτηση για τις αναφορές στην Παναγία. Εντοπισμός παρόμοιων φράσεων και θρησκευτικών στοιχείων σε άλλα δημοτικά τραγούδια.||Αναζήτηση από τους μαθητές τούρκικων λέξεων που χρησιμοποιούνται στην ελληνική γλώσσα με απώτερο στόχο την κατανόηση του φαινόμενου της συνάντησης των πολιτισμών. |
Διαθεματικές έννοιες: | Πολιτισμός Παραλλαγή |
Σχετιζόμενα μαθήματα: | Ιστορία Φυσική αγωγή |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Τα τραγούδια |
Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο | Description | Μέγεθος | Τύπος αρχείου | |
---|---|---|---|---|
Alatzatiani.mscz | Αρχείο Musescore | 23.58 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Alatzatiani.xml | Αρχείο .xml | 45.18 kB | XML | Δείτε/Ανοίξτε |
Alatzatiani.mus | Αρχείο Finale | 45.83 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Alatzatiani.pdf | Αρχείο .pdf | 629.36 kB | Adobe PDF | Δείτε/Ανοίξτε |
Alatzatiani.pdf | Αρχείο .pdf | 34.19 kB | Adobe PDF | Δείτε/Ανοίξτε |
Alatzatiani.mp3 | Αρχείο ήχου | 488.04 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |