Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/452
Τίτλος: Παντρεύουνε τον κάβουρα
Εξειδίκευση τύπου: Παραδοσιακό
Γλώσσα: Ελληνικά
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Περιγραφή: Σατιρικό παιδικό τραγούδι
Λέξεις κλειδιά: γάμος
παντρεύουνε
κάβουρας
χελώνα
στέφανα
βιολιά
όργανα
αλεπού
Τόπος δημιουργίας: Ελλάδα
Τονικότητα: Μείζονα
Εκδήλωση/Γεγονός: Απόκριες
Μουσικό μέτρο: 7/8 (επτά όγδοα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Παντρεύουνε τον κάβουρα
Φωνητική έκταση: Πέμπτη καθαρή
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Ανάπτυξη της κριτικής και λογικής σκέψης.
Ενθάρρυνση της προσωπικής έκφρασης.
Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης.
Προαγωγή της ικανότητας τεκμηρίωσης μίας άποψης.
Μουσικοί στόχοι: Ρυθμός 7/8 (3+2+2).
Ισχυρά και ασθενή μέρη του μέτρου.
Καλλιέργεια του ρυθμού.
Σύμβολα επανάληψης.
Ετοιμότητα και συντονισμός κινήσεων.
Μουσική ανάγνωση.
Ενεργητική ακρόαση
Ιδέες διδασκαλίας: Εκμάθηση του τραγουδιού και αφήγηση του περιεχομένου σε πεζό λόγο (σαν ιστορία).
Εκτέλεση του τραγουδιού σε μελωδικό όργανο από αυτί.
Ρυθμικό solfège του τραγουδιού.
Τραγούδι με συνοδεία μιμητικών κινήσεων που θα προτείνουν οι μαθητές.
Σχολιασμός του περιεχομένου του τραγουδιού μέσα από ερωτήσεις όπως: γιατί ο κάβουρας παντρεύεται τη χελώνα; γιατί κάλεσαν το τζιτζίκι για να παίξει βιολί; γιατί κάλεσαν το βάτραχο για να κουβαλήσει νερό; Ο εκπαιδευτικός είναι καλό να ενθαρρύνει τους μαθητές να αιτιολογήσουν τις απαντήσεις τους και να συνδέσουν τα στοιχεία των στίχων με προηγούμενες γνώσεις τους.||Συζήτηση για τα χιουμοριστικά στοιχεία του τραγουδιού. Δημιουργία νέων χιουμοριστικών στίχων από τα παιδιά, σε ομάδες 2-4 ατόμων, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού.||Ρυθμική συνοδεία του τραγουδιού με τα μοτίβα του «ντράγκα-ντρούγκα».||Δραματοποίηση του τραγουδιού (πολλαπλασιασμός των ρόλων έτσι ώστε να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές).||Ομαδική εργασία: δημιουργία εικονογραφημένου αυτοσχέδιου βιβλίου. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει μία «σελίδα» του βιβλίου, με τους στίχους και τη ζωγραφιά.
Διαθεματικές έννοιες: Χιούμορ (στο τραγούδι, στην καθημερινή ζωή, σε παιχνίδια στο σχολείο).
Εξέλιξη (στην ιστορία του τραγουδιού, σε άλλες ιστορίες και παραμύθια, σε καθημερινά συμβάντα).
Σχετιζόμενα μαθήματα: Εικαστικά
Θεατρική αγωγή
Μελέτη περιβάλλοντος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Pantrevoune ton kavoura.musΑρχείο Finale43.8 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Pantrevoune ton kavoura.xmlΑρχείο .xml25.2 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Pantrevoune ton kavoura.msczΑρχείο Musescore13.49 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Pantrevoune ton kavoura.pdfΑρχείο .pdf32.17 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
Pantrevoune ton kavoura.mp3Αρχείο ήχου537.05 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε