Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά:
http://hdl.handle.net/11636/395
Τίτλος: | Μες στο μουσείο |
Χρονολογία: | 1980 |
Επίπεδο εγγραφής: | Έργο ολοκληρωμένο |
Εξειδίκευση τύπου: | Έντεχνο |
Δημιουργός: | Κυπουργός, Νίκος |
Γλώσσα: | Ελληνικά |
Συντελεστής: | Στιχουργός: Κριεζή, Μαριανίνα |
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: | Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής |
Άδεια Χρήσης: | Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση |
Περιγραφή: | Άλμπουμ «Εδώ Λιλιπούπολη» (Πρώτη εκτέλεση: Σακκάς, Σπύρος) |
Λέξεις κλειδιά: | μουσείο τρέχω πορτρέτο θησαυρός βλέπω Λιλιπούπολη |
Εναλλακτικός Δικτυακός τόπος: | www.ianos.gr |
Πνευματικά δικαιώματα: | Εκδόσεις Ιανός |
Τονικότητα: | Ελάσσονα |
Μουσικό μέτρο: | 6/8 (έξι όγδοα) |
Αριθμός φωνών: | Μονόφωνο |
Πρώτες λέξεις: | Μες στο μουσείο |
Φωνητική έκταση: | Έκτη μικρή |
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: | Αισθητική καλλιέργεια. Δεξιότητες συζήτησης. Ενθάρρυνση της προσωπικής έκφρασης. Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Ανάπτυξη της αυτοαντίληψης και της αυτοπεποίθησης. Κλίμα χαράς και ευχαρίστησης. Ανάδυση της γνώσης. |
Μουσικοί στόχοι: | Μέτρο 6/8 Ελλιπές μέτρο Εναλλαγές τετάρτων με όγδοα Έννοιες mezzo piano και forte Ενεργητική ακρόαση Προγραμματική μουσική («Εικόνες από μία έκθεση» του Μουσόργκσκι) Μουσική Ανάγνωση και Γραφή Καλλιέργεια του ρυθμού |
Ιδέες διδασκαλίας: | Εκμάθηση του τραγουδιού. Όσοι μαθητές έχουν προσωπικές εμπειρίες από επισκέψεις σε μουσεία αναφέρονται σε αυτές (περιγραφή και εντυπώσεις). Επίσκεψη σε κάποιο μουσείο της πόλης ή της περιοχής. Οι μαθητές μπορούν να ετοιμαστούν για μία παρουσίαση του τραγουδιού σε ένα χώρο του μουσείου, μετά από συννενόηση με τους υπεύθυνους. Κατά την επιστροφή στην τάξη οι μαθητές συζητούν για την εμπειρία τους και τις εντυπώσεις τους. Παρουσίαση του έργου «Εικόνες από μία έκθεση» του Μουσόργκσκι. Ακρόαση του μοτιβικού θέματος και επιλεγμένων αποσπασμάτων: ο εκπαιδευτικός γράφει τους τίτλους των θεμάτων στον πίνακα και οι μαθητές καλούνται κάθε φορά να τους ταυτίσουν με τη μουσική που ακούν (υποθέσεις, επιχειρήματα με μουσικούς όρους). Εισαγωγή/ εμβάθυνση στο ελλιπές μέτρο (βιωματικά και θεωρητικά): παραδείγματα, ακουστικές ασκήσεις, ασκήσεις μουσικής ανάγνωσης και γραφής (υπαγόρευση ρυθμικών φράσεων). Επαφή των μαθητών με ζωγραφικά πορτρέτα από διάφορες περιόδους της ιστορίας της τέχνης (φαγιούμ, Αναγέννηση, βυζαντινές εικόνες, ποπ-αρτ, αυτοπροσωπογραφίες). Παρατηρήσεις και συγκρίσεις. |
Διαθεματικές έννοιες: | Συμμετρία (στις εικαστικές μορφές, στις μουσικές φόρμες, στη φύση, σε καθημερινά αντικείμενα). Σύγκριση |
Σχετιζόμενα μαθήματα: | Εικαστικά |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Τα τραγούδια |
Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο | Description | Μέγεθος | Τύπος αρχείου | |
---|---|---|---|---|
Mes sto mouseio.mus | Αρχείο Finale | 60.19 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Mes sto mouseio.mscz | Αρχείο Musescore | 25.28 kB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |
Mes sto mouseio.pdf | Αρχείο .pdf | 97.94 kB | Adobe PDF | Δείτε/Ανοίξτε |
Mes sto mouseio.xml | Αρχείο .xml | 287.49 kB | XML | Δείτε/Ανοίξτε |
Mes sto mouseio.mp3 | Αρχείο ήχου | 1.4 MB | Unknown | Δείτε/Ανοίξτε |