Τεκμήριο
Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11636/422
Τίτλος: Έβγα ήλιε
Εξειδίκευση τύπου: Παραδοσιακό
Γλώσσα: Ελληνικά
Κάτοχος πνευματικών δικαιωμάτων: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη", Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Λέξεις κλειδιά: ήλιος
βροχή
κουλουράκια
γάλα
μέλι
χειμώνας
νερά
λάχνισμα
παιχνιδοτράγουδο
Εκπαιδευτικό επίπεδο: Προσχολική Αγωγή
Νηπιαγωγείο
Α' Δημοτικού
Β' Δημοτικού
Τόπος δημιουργίας: Ελλάδα
Τονικότητα: Τροπικό
Μουσικό μέτρο: 2/4 (Δύο τέταρτα)
Αριθμός φωνών: Μονόφωνο
Πρώτες λέξεις: Έβγα ήλιε πύρωσέ με
Φωνητική έκταση: Τετάρτη καθαρή
Ψυχοπαιδαγωγικοί στόχοι: Ατμόσφαιρα χαράς και δημιουργίας.
Εκτίμηση άλλων μουσικών πολιτισμών.
Αίσθημα θρησκευτικότητας.
Προσωπική έκφραση.
Σύνδεση του τραγουδιού με την καθημερινή ζωή.
Ανάκληση της γνώσης.
Μουσικοί στόχοι: Καλλιέργεια του ρυθμού.
Ιδιόφωνα μουσικά όργανα.
Κατασκευή μουσικού οργάνου.
Μουσική δημιουργία.
Ιδέες διδασκαλίας: Χρήση των πρώτων στίχων του τραγουδιού ως τραγούδι για «καλημέρα». Τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν δημιουργώντας νέους στίχους.
Συζήτηση για το εναλλακτικό περιεχόμενο των στίχων στις συνθήκες ανομβρίας ή ξηρασίας.
Συνοδεία των δύο εκδοχών του τραγουδιού με μιμητικές κινήσεις που θα προτείνουν τα παιδιά.
Εκτέλεση του τραγουδιού με συνοδεία ηχηρών κινήσεων, με όγδοα, τέταρτα και μισά.
Συζήτηση για τις διατροφικές αναφορές στο τραγούδι (κουλουράκια, μέλι, γάλα, λεμόνια) και σύγκριση με τις τροφές που θεωρούνται σήμερα εκλεκτές. Κάθε παιδί αναφέρει το αγαπημένο του φαγητό τραγουδώντας και, αν μπορεί, χρησιμοποιώντας τη μελωδία του τραγουδιού.||Μουσικοκινητική δραστηριότητα: δύο παιδιά κρατάτανε ένα χρωματιστό πανί ψηλά, το ένα είναι ο ήλιος και το άλλο η βροχή και τραγουδούν τις δύο εκδοχές του τραγουδιού εναλλάξ, ενώ από κάτω περνούν ένα-ένα τα υπόλοιπα παιδιά. Το παιχνίδι συνεχίζεται όπως το «περνά-περνά η μέλισσα».||Αφήγηση ιστορίας με θέμα την επίκληση της βροχής από τους ιθαγενείς της αμερικανικής ηπείρου. Σύγκριση με το «Έβγα ήλιε» και την παράκληση στην Παναγία.||Αυτοσχέδιος «ινδιάνικος» χορός του ήλιου, ή της βροχής.||Γνωριμία με τη ράβδο βροχής και εξήγηση της καταγωγής αυτού του μουσικού οργάνου.||Κατασκευή αυτοσχέδιων ράβδων βροχής με αναλυκλώσιμα υλικά.||Σύνθεση ηχοιστοριών με αφορμή τους πόλους ήλιος-βροχή. Ανάκληση των αντίθετων μουσικών εννοιών (γρήγορα-αργά, σιγά-δυνατά, ψηλά-χαμηλά, legato-staccato, με γλυκύτητα-αγριεμένα κ.ά.) με εφαρμογές στη φωνητική έκφραση.
Διαθεματικές έννοιες: Αντίθεση
Χρόνος
Πολιτισμός
Σχετιζόμενα μαθήματα: Εικαστικά
Θρησκευτικά
Μελέτη περιβάλλοντος
Εμφανίζεται στις συλλογές:Τα τραγούδια

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο Description ΜέγεθοςΤύπος αρχείου 
Evga ilie.xmlΑρχείο .xml19.56 kBXMLΔείτε/Ανοίξτε
Evga ilie.musΑρχείο Finale40.43 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Evga ilie.msczΑρχείο Musescore10.88 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε
Evga ilie.pdfΑρχείο .pdf26.32 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε
Evga ilie.mp3Αρχείο ήχου72.56 kBUnknownΔείτε/Ανοίξτε